top of page

הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות בהקשר של הפקת אלבום מוזיקלי – ואיך להימנע ממנה

  • תמונת הסופר/ת: Ofer Hamerman
    Ofer Hamerman
  • 25 בפבר׳ 2022
  • זמן קריאה 4 דקות


הנה הוא מגיע, הרגע הגדול. אחרי חודשים (או שנים) של עבודה, אתם סוף סוף עומדים בפני הפקת אלבום מוזיקלי. ההתרגשות שלכם לגמרי מובנת. השאיפה היא כי הפקת אלבום מוזיקה תזניק את הקריירה שלכם ותאפשר לכם לפרוץ ככוכבי המוזיקה הבאים של ישראל, עם חשיפה לקהל גדול, מעריצים והמון אנשים שנהנים מהמוזיקה שלכם.

אולם, השלב הזה בתהליך, של הפקה מוזיקלית לשיר מקורי ויצירת אלבום, הוא לא תמיד פשוט וזורם כמו שהוא נשמע. למעשה, מפיק שירים ואולפן יש לבחור בקפדנות, כדי שכל הפקת אלבום מוזיקלי תהיה מושלמת, תשרת את האינטרסים שלכם כיוצרים ותשקף אתכם כאומנים. הרבה זמרים מתחילים וגם ותיקים, מכלים זמן ואנרגיות בחיפוש אחר מפיק שירים וכדי לחסוך לכם את ההתלבטויות, החלטנו להעניק לכם מהניסיון העשיר שלנו באולפני SPS ולגלות לכם מה הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות, בהקשר של הפקת אלבום מוזיקה.


מיתוג סאונד הוא מיתוג לכל דבר

תארו לכם שאתם מחליטים לעצב לוגו חדש להרכב שלכם. אתם הולכים למעצב גרפי והוא בונה את הצורה הבסיסית. לאחר מכן, אתם ניגשים למעצבת גרפית אחרת והיא בוחרת את פלטת הצבעים המתאימה בעיניה, בלי לעשות אפיון ומבלי להתחשב בעבודתו של המעצב הקודם. לבסוף, אתם הולכים לגרפיקאי שלישי והוא זה שמנסה לחבר בין שני האלמנטים האלו וגם למצוא לכם סלוגן על הדרך.

נשמע כמו הדרך הבטוחה ביותר ללוגו די מעפן, נכון? היה עדיף ללכת למעצב גרפי אחד, מקצועי, אמין ומדויק ושהוא יבנה עבורכם את הלוגו מהתחלת התהליך ועד סופו, תוך שהוא מאפיין את הצרכים שלכם במדויק, לוקח את הזמן להבין אותם ומתחבר אל מהות המסר שאתם מעוניינים להעביר באמצעותו. התוצאה היתה הרבה יותר מדויקת ומהודקת אם הייתם פונים מלכתחילה לאותו מעצב ובמקרה של עיבוד מוזיקלי לשיר מקורי והפקת אלבום, אין כל כך הבדל.



קלאס באפס מאמץ - באולפני SPS

כדי להמחיש את זה בצורה הטובה ביותר, ניקח כדוגמה את אחד הצמדים המוזיקליים המצליחים ביותר בתולדות המוזיקה הישראלית: סטטיק (לירז רוסו) ובן אל (תבורי). זה בכלל לא משנה אם אתם אוהבים את הצמד או חובבי הז'אנר המוזיקלי שהם פועלים בו, על דבר אחד אי אפשר להתווכח: מדובר בהצלחה מסחררת במונחי עולם המוזיקה בישראל ויש אדם אחד שהצמד חב לו לא מעט קרדיט על ההצלחה הזו – המפיק המוזיקלי ג'ורדי (ירדן פלג). לג'ורדי יש חלק עצום בגיבוש המיתוג המוזיקלי הנוכח של סטטיק ובן אל והם מצידם ממשיכים לעבוד איתו באופן קבוע במטרה לתחזק ולשמר את המיתוג הזה. זוהי דוגמה מעולה מדוע לא כדאי להחליף מפיק שירים במהלך הפקת אלבום מוזיקלי ולמרבה הצער, זו טעות שלא מעט יוצרים נופלים אליה. אבל לא אתם! כי עכשיו אתם יודעים שאחד הדברים הכי חשובים בתהליך של הפקה מוזיקלית לשיר מקורי והפקת אלבום שלם, הוא לא להתרוצץ בין אולפנים, אלא למצוא מפיק שירים ואולפן אחד שתוכלו לרוץ איתו.


מה בכל זאת קורה למי שמחליף בין אולפנים?

גם כשמדובר על מפיק שירים מוכשר ומקצועי וגם אם אתם מבצעים הפקת אלבום מוזיקלי באולפן מוכר ומשוכלל, מעבר בין אולפנים "יצבע" את האלבום שלכם בגוון לא אחיד וחוסר האחידות הזו, תעבור גם למאזינים. לפעמים, אלו ניואנסים קטנים שקשה לשים עליהם את האצבע אבל בסופו של דבר, מי שמאזין לאלבום מקבל קו מוזיקלי מבלבל ומבולבל, שלא תורם לביסוס המוניטין שלכם כזמרים מקצועיים.


בשוק המוזיקה הרווי והתחרותי, אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להפיק שיר או אלבום בצורה פחות ממושלמת, אחרת אין לכם סיכוי מול זמרים שכן השקיעו ומצאו את הקו המוזיקלי שלהם ואת האולפן הנכון להתבסס בו. לכן, מצאו את המקום המתאים לכם ביותר ואל תחליפו את מה שמנצח. אם זה עובד לסטטיק ובן אל ולזמרים הכי גדולים בארץ ובעולם, זה יעבוד גם לכם.


ועכשיו, יש לנו הצעה מעולה בשבילכם

אוקיי, אז כבר הבנו כי הקלטת סינגל לרדיו ועוד סינגל, מצטרפים יחד עם עוד שירים לאלבום שלם וכי הפקת אלבום מוזיקלי יש לעשות במקום אחד. אנחנו מציעים לכם שהמקום הזה יהיה אולפני SPS ומיד נסביר לכם מדוע.

לנו באולפני SPS יש ניסיון עצום בכל התחום של עיבוד מוזיקלי לשיר מקורי והפקת אלבום מוזיקלי לזמרים ותיקים ובתחילת דרכם, בכל ז'אנר שקיים: פופ, רוק, דאנס, ג'אז, לטיני, טראפ, היפהופ, מוזיקת עולם, מוזיקה אלקטרונית ועוד המון סוגים. לכן, אנחנו מזמינים אתכם לקבל טעימה מהחוויה הייחודית של הפקה מוזיקלית לשיר מקורי באולפני SPS עם בנדל ייחודי שכולל:

  • עיבוד מוזיקלי לשיר מקורי עם הפקה בסטנדרט בין-לאומי

  • הפקת רמיקס מועדונים מקפיץ, שיחשוף אתכם לקהל מאזינים גדול

  • בוסט יח"צ שכולל הפצה גם של השיר המקורי וגם של הרמיקס המעולה, לכל תחנות הרדיו.

  • שירות בלעדי לאולפני SPS – ראיון היכרות מצולם באולפן, להפצה בערוץ היוטיוב שלכם ובסושיאל מדיה. כך המאזינים יוכלו להתחבר גם לזמרים מאחורי השירים ואתם תוכלו להתחיל לצבור פופולריות ומוניטין, שיקדמו אתכם.


אנחנו שמים דגש על מיתוג מוזיקלי

בין שאתם עושים אצלנו עיבוד מוזיקלי לשיר מקורי אחד ובין שתחליטו להקליט אצלנו אלבום שלם, אחד הדברים שאנחנו שמים עליו הכי הרבה דגש, זה גיבוש וחיזוק הקו המוזיקלי שלכם. אנחנו מאמינים כי הפקת אלבום מוזיקלי צריכה לשקף אתכם כאומנים ולכן, אנחנו משתמשים גם בידע ובניסיון המקצועי שלנו וגם בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, כדי לפצח איך כל שיר שלכם צריך להישמע ואיך לחבר בין שירים שונים.

הפקת אלבום מוזיקה לא צריכה להיות תהליך מתיש ומתסכל, שכולל התרוצצות בין אולפנים ודיוק הסאונד והאווירה בכל שיר. אנחנו מציעים לכם הכול תחת קורת גג אחת ומאות זמרים שעבדו איתנו כבר, יכולים להעיד כי הקלטת סינגל לרדיו, וגם הפקת אלבום מוזיקלי ב-SPS, היא חוויה ברמה של חו"ל והיא מסייעת לכם להתקדם בתהליך הפריצה שלכם לתודעת הקהל.

בזמן שאולפנים אחרים יסחבו אתכם עם פגישות ולאחר מכן ימי הקלטות ולאחר מכן השלמות מול הנגנים וזמרי הרקע, אנחנו מציעים הכול מהר יותר ואיכותי יותר. אחרי יותר מ-20 שנה בתחום, יש לנו את היכולת להבין את הצרכים המוזיקליים שלכם במהירות והודות למכשור משוכלל במיוחד, אנו מביאים את האמירה הזו ואת החלום שלכם, לכדי ביטוי מוזיקלי.


אז מה עושים עכשיו?

כדי ליהנות מהבנדל הייחודי שלנו או משירות של הפקת אלבום מוזיקה, צרו איתנו קשר! אנו מאמינים בתקשורת בריאה וזורמת ואוהבים לתקתק עניינים, ככה שאם אתם מחפשים הפקה מוזיקלית לשיר מקורי הכי פשוט זה לשלוח לנו הודעה מהירה או להשאיר שם וטלפון ונוכל לצאת לדרך.


רוצים לדבר על זה איתנו ? 👇calendly.com/spslive


רוצים להכיר מה זה סינגל TOGO ?

Commentaires


bottom of page